- Packaging – czym jest?
- Dotychczasowe doświadczenie z packagingiem
- Nowość czyli wizualizacje 3D opakowań
- Zalety wizualizacji 3D
- Mockupy
- Zdjęcia na opakowania
- Projektowanie opakowań
1. Packaging
Packaging to słowo oznaczające opakowanie. W szerszym kontekście, packaging to proces umieszczania produktu w opakowaniu, które ma go chronić, a także promować.
2. Dotychczasowe doświadczenie z packagingiem
Moje studio aktualnie oferuje usługi wykonywania fotografii produktów, między innymi właśnie w opakowaniu. Taka fotografia wiąże się z wieloma wyzwaniami między innymi:
Odblaski: Przezroczyste opakowania często powodują odblaski, które mogą utrudnić uzyskanie wyraźnego obrazu produktu.
Cienie: Niewłaściwe oświetlenie może prowadzić do powstania nieestetycznych cieni na produkcie lub opakowaniu.
Skomplikowane kompozycje: Opakowania z wieloma elementami graficznymi mogą wymagać starannego układu, aby uzyskać estetyczny kadr.
Rodzaj opakowania: Przezroczyste, metalowe, tekturowe opakowania wymagają różnych technik oświetlenia i ustawień aparatu.
Dokładam wielu starań, aby opakowania prezentowały się jak najkorzystniej i jak najprawdziwiej oddawały wygląd prawdziwego produktu.
3. Nowość, czyli wizualizacje 3D opakowań
Wizualizacja 3D opakowania to cyfrowa, trójwymiarowa reprezentacja tego, jak będzie wyglądało Twoje opakowanie w rzeczywistości. To nic innego, jak fotorealistyczny obraz, który pozwala zobaczyć projekt opakowania z każdej strony, pod różnymi kątami i w zmiennym oświetleniu, jeszcze zanim zostanie ono fizycznie wyprodukowane. Z tym, że wykonywany jest w programie do tworzenia materiałów 3D.
W związku z tym, że klienci często pytają o możliwość stworzenia dla nich właśnie modeli 3D, podjąłem decyzję, aby wdrożyć ofertę na takie właśnie wizualizacje. Duże doświadczenie w fotografii produktowej pozwoliło mi na bardzo szybkie wprowadzenie nowej usługi. Po zapoznaniu się z nowym oprogramowaniem pozostała już tylko praca kreatywna nad poprawą jakości wykonywanych wizualizacji.
4. Zalety wizualizacji 3D
Wizualizacje 3D produktów zyskują coraz większą popularność w branży marketingowej i projektowej. Oferują one szereg korzyści, które często mogą przewyższać możliwości tradycyjnej fotografii. Główną zaletą wizualizacji jest możliwość pokazania produktu jeszcze zanim powstanie. W praktyce oznacza to, że można wykonać wizualizację na podstawie projektu graficznego produktu. Poziom realizmu takiej wizualizacji ustalam z klientem na podstawie jego potrzeb.
Drugą bardzo dużą zaletą wizualizacji produktowych jest możliwość zmiany treści, grafiki lub kolorystyki. Bardzo łatwo da się także podmienić etykietę w przypadku nowych produktów z tej samej serii.
Dodatkowymi zaletami są na pewno nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o stworzenie dowolnego oświetlenia, tła, kąta widzenia i materiału. Możesz przedstawić produkt w każdej sytuacji i warunkach. Powielać produkty i ustawiać je w dowolnej, nawet nierealnej sytuacji.
5. Mockupy
Mockup to nic innego, jak właśnie wizualizacja, najczęściej komputerowa, która pozwala zobaczyć, jak będzie wyglądać finalny produkt, jeszcze przed jego wykonaniem. To rodzaj makiety, która umożliwia ocenę projektu pod kątem estetyki, funkcjonalności i zgodności z założeniami – czyli możliwość podmiany grafiki designu na dowolny.
Wizualizacje 3D umożliwiają stworzenie projektu częściowo gotowego, pokazującego bryłę produktu, a jednocześnie dają możliwość samodzielnej zmiany szaty graficznej produktu.
Dzięki rozwojowi w dziedzinie wizualizacji produktów moje studio może zaoferować przygotowywanie mockupów dla klienta, dając mu możliwość dokonywania samodzielnych zmian.
6. Zdjęcia na opakowania
Istotnym elementem wielu opakowań są zdjęcia produktu umieszczane właśnie na opakowaniu. Zdjęcia są elementem szaty graficznej opakowania, czasem stanowią jego znaczną część. W związku z tym, że podstawowym obszarem pracy studia fotograficznego jest wykonywanie zdjęć produktowych, mogę zaoferować kompleksową obsługę w tym zakresie. Przygotować zdjęcie produktowe, do użytku na stronie internetowej lub w katalogu, a także do zamieszczenia na wizualizacji opakowania.
7. Projektowanie opakowań
Dobrze zaprojektowane opakowanie to nie tylko kwestia estetyki, ale także potężne narzędzie marketingowe, które wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Projektowanie opakowań jest finalną usługą potrzebną do zamknięcia całego procesu pracy nad wizualizacją opakowania. W tym zakresie moje studio zyskało duże doświadczenie, pracując z wieloma działami marketingu firm z różnych branż.
W celu zapoznania się z bardziej szczegółowym zakresem prac, jakie jesteśmy w stanie wykonać, polecam skorzystanie z formularza kontaktowego i przesłanie zapytania.